Scroll Top
 LPG Ή CNG
ΠΟΙΟ ΣΥΜΦEΡΕΙ;

Εδώ και μερικά χρόνια έχει κερδίσει αρκετό έδαφος η εγκατάσταση αερίου στον κινητήρα του αυτοκινήτου, όμως είναι όλα τα είδη αερίου το ίδιο; Φυσικά και όχι, καθώς υπάρχει μια σημαντική διαφορά στον τύπο εγκατάστασης  που τοποθετούμε.

Πριν αναλύσουμε όμως τους διαθέσιμους τύπους αερίων, θα πρέπει να θυμίσουμε πως εάν έχετε σκοπό να κάνετε τη μετατροπή στο όχημα σας θα πρέπει αυτή να γίνει σε ένα εξουσιοδοτημένο συνεργείο για να πληροί όλες τις προδιαγραφές ασφαλείας.

Υπάρχει μια σύγχυση όταν αναφερόμαστε στο αέριο κίνησης, καθώς υπάρχουν δύο διαφορετικοί τύποι που αποτελούν εντελώς διαφορετικούς τύπους καυσίμου.

Ο πρώτος είναι το αρκετά δημοφιλής υγραέριο LPG (Liquefied Petroleum Gas) το οποίο παράγεται από το πετρέλαιο και αποτελείται κυρίως από προπάνιο. Έχει 105 οκτάνια και διατίθεται σε αρκετά πρατήρια της χώρας με τιμή κοντά στα 80 λεπτά του ευρώ ανά λίτρο.

Από την άλλη πλευρά υπάρχει το φυσικό αέριο CNG (Compressed Natural Gas), δηλαδή αέριο που έχει προέλθει από εξόρυξη και αποτελείται κυρίως από μεθάνιο. Έχει περισσότερα οκτάνια από το υγραέριο 120-130 αναλόγως την ποιότητα του και δεν έχει τόσο μεγάλη διείσδυση ακόμα στην ελληνική αγορά. Η τιμή του είναι αρκετά ανταγωνιστική, περίπου 88 λεπτά το κάθε κιλό που ισοδυναμεί σε δύο λίτρα υγραερίου.

Μια διαφορά τους είναι ο τύπος εγκατάστασης και το σημείο που θα τοποθετηθούν στο αυτοκίνητο. Το υγραέριο μπαίνει συνήθως στο χώρο της ρεζέρβας σε μια κυλινδρική φιάλη που γεμίζει έως 50 λίτρα. Από την άλλη πλευρά, το φυσικό αέριο έχει εντελώς διαφορετική αρχιτεκτονική, καθώς αποθηκεύεται σε φιάλες που αντέχουν αρκετή πίεση. Λόγω των συγκεκριμένων ιδιομορφιών το κάθε σύστημα δεν μπορεί να δεχτεί άλλο αέριο.

Ως προς το κόστος εγκατάστασης το υγραέριο LPG είναι αρκετά φτηνότερο, καθώς για έναν 4κύλινδρο κινητήρα ο οδηγός θα πρέπει να δώσει περίπου 700 ευρώ. Η εγκατάσταση φυσικού αεριού CNG για τον ίδιο κινητήρα έχει το διπλάσιο κόστος, όμως μπορεί να κάνει γρηγορότερα απόσβεση καθώς αποδίδει πολύ περισσότερο, διότι ο οδηγός θα χρειαστεί να ανεφοδιαστεί με τη μισή ποσότητα αερίου.

Τη δεδομένη στιγμή παρά το μεγαλύτερο κόστος στον ανεφοδιασμό, το αέριο LPG κερδίζει ως προς τη διαθεσιμότητα στα πρατήρια και την οικονομική του εγκατάσταση.

Πηγή